Ontworpen en gerealiseerd door: Jeroen Bomers.

Het Kartonnen huis is een onderkomen dat als een parasiet gebruik maakt van de bestaande architecturale eigenschappen van de fabriekshal en volledig is opgebouwd uit afvalmateriaal. Karton, koffiepadstansvellen en eierdozen hebben een nieuwe toepassing gevonden als bouwsteen, isolatiemateriaal en cement. Jeroen Bomers heeft met het Kartonnen huis niet alleen een nieuwe waarde gegeven aan afvalmateriaal, ook heeft hij een nieuwe invulling gegeven aan een plek die voorheen als opslag werd benut. De semi-openbare ruimte wordt hierdoor opnieuw ingevuld en gedefinieerd. Fabrikaat gebruikt deze ruimte om haar platformfunctie uit te dragen door middel van publieks- en educatieve programma's.

Adviescommissie: Ineke Hans (Studio Ineke Hans), Marjet Wesselsboer (ontwerper), Caspar Berger (beeldend kunstenaar), Wilbert de Haan (Nexit architecten).

Kartonnen huis zoekt bewoner!

Zoek jij een toffe werkplek op de meest bruisende plek van Nijmegen? In ons Kartonnen huis op het Honigcomplex beschik je over alle faciliteiten om je onderneming te runnen en kun je je klanten ontvangen op een wel heel unieke locatie.

Meer weten? Neem contact op via info@stichtingfabrikaat.nl