Fabrikaat biedt educatieve programma’s voor kinderen in de leeftijd van 4 t/m 7 jaar.

We willen kinderen laten kijken door de ogen van Fabrikaat: we willen hen kennis laten maken met het erfgoed van het Honigcomplex en zelf laten beleven wat de mogelijkheden zijn van de lege fabriekshallen voor nieuw gebruik. Het educatieve programma van Fabrikaat is gericht op kunstzinnige oriëntatie en cultureel erfgoed. Binnen het aanbod wordt een combinatie gemaakt van deze twee gebieden: beeldende kunst als aspect voor cultureel erfgoed (kerndoel 56).  Binnen de programma’s hanteert Fabrikaat de methodiek van het onderzoekend en ontwerpend leren. Kinderen kruipen in de huid van ontwerpers: vanuit een nieuwsgierige en open houding wordt de bestaande omgeving bevraagd en worden oorspronkelijke ideeën en oplossingen aangedragen voor een nieuwe uitdaging. Dit doen ze door te onderzoeken, creëren en te reflecteren.

De twee programma’s die Fabrikaat dit schooljaar aanbiedt zijn:

- ‘Kaatje en de zoektocht naar het geheime recept’ P.O. Groep 1, 2 en 3

- ‘Sporen van vroeger’ P.O. Groep 4, 5 en 6

We zijn opgenomen in het plusprogramma cultureel erfgoed &  architectuur van Cultuur en School Nijmegen.

Mede mogelijk gemaakt door: