Hoe wordt de identiteit van het nieuwe Nijmegen-Noord gevormd?

Jan Rothuizen wandelt over de hele wereld door steden. Tijdens deze wandelingen noteert hij wat hij ziet, denkt en voelt. Dit levert plattegronden op die niet alleen een verslag zijn van wat er is, maar die ook laten zien hoe hij, of zijn gezelschap, de omgeving ervaart. Deze zomer werkte Jan aan een groeiende kaart van de transitie in Nijmegen-Noord. Wat speelt zich af in deze periode? Wat leeft er in de tussentijd? En hoe wordt de identiteit van een nieuwe plek gevormd? Op de voor hem kenmerkende manier legt hij de tussentijd vast en schetst een beeld van de vorming van nieuw stedelijk gebied.

“De Waalsprong is naast een fysieke sprong over de rivier vooral een sprong in de tijd. Van de oudste stad van Nederland naar een stad die, nog nat achter de oren 30.000 mensen moet herbergen. Hoe krijgt zo een plek het zelfvertrouwen om verhalen te maken die het heden kan verrijken?"

Naast de expositie van het kunstwerk zelf op onze KAPKAR/SF-P7S locatie, zal er ook een papieren kaart beschikbaar zijn. Hiermee nodigen we mensen om zich te laten te mee te laten nemen in het verhaal van Jan Rothuizen op hun dwaling door de Waalsprong.