Fabrikaat ontwikkelt placemaking projecten: op locaties die wachten op een nieuwe invulling laten wij mogelijkheden voor nieuw gebruik zien. Stadsontwikkeling is namelijk niet langer een gevolg van een blauwdruk, van bovenaf bedacht door projectontwikkelaars, maar een continue veranderend proces waarin leefbare plekken kunnen worden ontwikkeld in samenwerking met initiatieven van onderaf.

Werkwijze

De tussentijd – de fase waarin de oude functie van een gebied is verdwenen en de nieuwe nog niet is bepaald – biedt een kans voor initiatief en ontwikkeling van vernieuwende ideeën voor onze leefomgeving. De creatieve sector kan hierin volgens ons een belangrijke rol vervullen: vanuit hun onconventionele blik wordt onze bestaande kijk op de stad bevraagd en worden alternatieven aangedragen. Wij nodigen daarom kunstenaars, ontwerpers en architecten uit om hun ideeën vorm te geven en te delen met publiek. Onze werkwijze is gericht op het verbinden van deze creatieven met verschillende partijen, zoals bijvoorbeeld projectontwikkelaars, woning corporaties, culturele, onderwijs- en overheidsinstellingen, bedrijven, maar ook buurtbewoners en publiek. Op deze manier zoeken we naar kansen om vernieuwende concepten een stap verder richting realisatie te brengen.

KAPKAR / SF-P7S podium voor de tussentijd

Vanaf 2017 organiseren we onder andere placemaking voor Nijmegen-Noord. In dit tussentijdse gebied aan de Oosterhoutsedijk 88 laten we met experiment en ontwerp zien wat de identiteit van dit veranderende gebied kan worden. Meer over dit project lees je hier

Ons team bestaat uit:

Katerien zw73x110.jpg
mal100.jpg

Directeur en projectleider Katerien ter Meulen - E-mail

Productiemanager Ewoud Groenendijk - E-mail

Communicatiemanager Bibi Cornelissen - E-mail

Communicatiemedewerker Niek Steegemans

Vrijwilliger Tom Hopman

Vrijwilliger Edith Giesbert

Vrijwilliger Marloes Nas