Over Fabrikaat

Fabrikaat ontwikkelt placemaking projecten: op locaties die wachten op een nieuwe invulling laten wij mogelijkheden voor nieuw gebruik zien. Stadsontwikkeling is namelijk niet langer een gevolg van een blauwdruk, van bovenaf bedacht door projectontwikkelaars, maar een continue veranderend proces waarin leefbare plekken kunnen worden ontwikkeld in samenwerking met initiatieven van onderaf.

Werkwijze

De tussentijd – de fase waarin de oude functie van een gebied is verdwenen en de nieuwe nog niet is bepaald – biedt een kans voor initiatief en ontwikkeling van vernieuwende ideeën voor onze leefomgeving. De creatieve sector kan hierin volgens ons een belangrijke rol vervullen: vanuit hun onconventionele blik wordt onze bestaande kijk op de stad bevraagd en worden alternatieven aangedragen. Wij nodigen daarom kunstenaars, ontwerpers en architecten uit om hun ideeën vorm te geven en te delen met publiek. Onze werkwijze is gericht op het verbinden van deze creatieven met verschillende partijen, zoals bijvoorbeeld projectontwikkelaars, woning corporaties, culturele, onderwijs- en overheidsinstellingen, bedrijven, maar ook buurtbewoners en publiek. Op deze manier zoeken we naar kansen om vernieuwende concepten een stap verder richting realisatie te brengen.

Art Laboratory Nijmegen 2018

Sinds afgelopen jaar organiseren we placemaking voor Nijmegen-Noord. Momenteel zijn we druk bezig met de voorbereidingen voor 2018. KAPKAR / SF-P7S wordt Art Laboratory Nijmegen: laboratorium en podium voor kunst, ontwerp en innovatie. Midden in het ontwikkelgebied Nijmegen-Noord ligt een plek waar het verleden van deze agrarische omgeving nog voelbaar is. Hier, op een erf met woonboerderij, tuinen, boomgaard en kleine gebouwtjes, laten we met experiment en ontwerp zien wat de identiteit van dit veranderende gebied kan worden. Meer hierover lees je binnenkort op onze nieuwe website!

Ons team bestaat uit:

Katerien zw73x110.jpg
pasfoto ZW.jpg

Directeur, artistiek- en projectleider Katerien ter Meulen - E-mail

Communicatiemanager en placemaking coördinator Bibi Cornelissen - E-mail

Productiemanager Freek Lamers - E-mail

Het bestuur is als volgt samengesteld: