jouw bezoek

Art Laboratory is een veranderende plek met een groeiend aantal kunstwerken, installaties en experimenten die zowel binnen als buiten te beleven zijn. Het kan zijn dat je tijdens je bezoek makers ontmoet, geïnspireerd raakt om aan te haken of je aan te melden voor een workshop.

Het erf van Art Laboratory is een fijne plek om te zijn. Kom een boek lezen in het paviljoen of in de hangmat, laat je kinderen de hele middag spelen op de trampoline en in de bomen klimmen, zoek zelf een plekje om te picknicken en verken de natuur en de omgeving vanuit hier. We hebben ook een bar, waar je heerlijke tosti's en drankjes kunt bestellen.

NU TE ZIEN

Werk van Frank Havermans, Florian de Visser, Gijs Frieling, Jan Rothuizen, Jatiwangi art Factory, Erik Sep, Jordan Artisan, Leonard van Munster, bachelorstudenten Fine Arts ArtEZ, Danni van Amstel, Arja Hop & Peter Svenson, Niels Hendriks, ontwerpcollectief Groen Grijs Geel en Kateryna Snizhko.

Ontdek het Paddestoelenlab, de Experimentele Moestuin, meld je aan voor een verblijf in tijdelijk mini-atelier LAIR PAIR, om mee te doen aan de workshop Wasted Away van ontwerper Basse Stittgen in mei 2018 of om bij te dragen aan het onderzoek van Nick Hofland.

Aflopen 8 april opende Art Laboratory met een festival. Lees hier het verslag.

OPENINGSTIJDEN

Iedere zaterdag en zondag zijn we van 12.00 tot 17.00 uur geopend. We hebben ook een bar waar je drank en heerlijke lunchplankjes kunt bestellen!

Binnenkort zijn we ook op maandag tot en met woensdag geopend, hou de website en facebook in de gaten.

Daarnaast zijn we op aanvraag te bezoeken en verhuren we ruimtes voor arrangementen. Je bent ook welkom om Art Laboratory tijdens residenties te bezoeken, een overzicht vind je in de agenda.

LOCATIE

Oosterhoutsedijk 88
6663 KV Nijmegen

Let op! Je navigatie stuurt je verkeerd. Je kunt ons bereiken door via de Parmasingel de Oosterhoutsedijk op te rijden. Vanaf station Nijmegen-Lent loop je via de Zaligestraat naar Art Laboratory.

Het is voor bezoekers van evenementen of andere bijeenkomsten niet mogelijk om de auto op het erf te parkeren. Dit kan op de kruising Oosterhoutsedijk x Zaligestraat en de Lentse Warande.