Op naar weer een nieuw begin

Deze nieuwsbrief verstuurden wij vanmiddag aan 400 geïnteresseerden. Ook updates over Stichting Fabrikaat ontvangen in je e-mail? Schrijf je hier in.

Aan het einde van het jaar maken we ons op voor weer een nieuw begin. Een nieuw begin maken, is eigenlijk niets nieuws, dat is namelijk wat we doen bij Fabrikaat. Plekken die leegstaan of wachten op een definitievere invulling geven wij een impuls zodat er in de tussentijd iets nieuws kan ontstaan en kan groeien tot een levendige plek.

Ook het afgelopen jaar zijn op verschillende plekken Fabrikaten ontstaan; functionele ontwerpen die inspireren om de bestaande ruimte op een nieuwe manier te zien en te gebruiken.

Op het terrein van de voormalige Honigfabriek in Nijmegen is het afgelopen jaar een flexibel paviljoen gerealiseerd dat uit te klappen en in te richten is naar de wens van de gebruiker. Het paviljoen wordt inmiddels voor verschillende doeleinden gebruikt: van creatieve werkplaats tijdens het Big Draw festival tot bijzondere plek voor Outdoor Yoga

Dit jaar waren we ook veel te vinden buiten het Honigcomplex. Zo stonden onze Hofbakens bij de ingangen van het Valkhoffestival en konden de bezoekers van het Drift Festival onze lichtinstallatie Ruimtewerk bewonderen. Daarnaast daagden we bezoekers en kunstenaars uit om letterlijk voort te borduren in ons Bindweefsel tijdens het Ruimtekoers Festival.

Wij dagen niet alleen kunstenaars, ontwerpers en andere vrij-denkers uit om vorm te geven aan tijdelijk lege plekken. Met ons educatieve programma Fabrikaatje vragen we ook kinderen om hier over na te denken. De creatieve ideeën borrelen op tijdens de lessen: 'Laten we een fietscrossbaan maken in de Honigfabriek!', 'Nee, een spookhuis!', 'Een museum voor mummies!'

Een nieuw begin hopen we ook met jou te maken in de Waalsprong. Op deze plek waar het nieuwe Nijmegen van de grond moet komen, krijg je de kans om in ons Pioniersobject jouw woon- of werkruimte te bouwen en zo mede vorm te geven aan een leefbaar kunstwerk. Je kunt nu al meedenken en -bouwen aan het schaalmodel van het Pioniersobject tijdens onze Proeftuin Sessies.

We willen graag met jou het komende jaar voortborduren op het oude en een begin maken met het nieuwe! Zodat we kunnen blijven inspireren met mooie en innovatieve projecten. We hopen je weer te zien bij Fabrikaat in het nieuwe jaar en voor nu wensen we je fijne Kerstdagen en een goede jaarwisseling!