Openingstijden TERRA_TORY
to Jun 30

Openingstijden TERRA_TORY

Je bent welkom om TERRA_TORY op een maandag, dinsdag of woensdag te bezoeken. Daarnaast zijn we twee zondagen per maand geopend.

Openingstijden maandag t/m woensdag: van 10.00 tot 16.00 uur.
Op zondag 9 en 16 juni zijn we geopend van 13.00 tot 17.00 uur.

Het kan voorkomen dat er op weekdagen tijdelijk niemand aanwezig is. Wil je zeker weten dat we geopend zijn? Bel dan even.

Locatie: Oosterhoutsedijk 88, 6663 KV, Nijmegen

TERRA_STORY | aan tafel met Billie van Katwijk
6:00 PM18:00

TERRA_STORY | aan tafel met Billie van Katwijk

Beleef de Nijmeegse rivierklei op een verrassende manier! Op deze bijzondere avond maak je kennis met het onderzoek van ontwerper Billie van Katwijk en dineer je op servies vervaardigd van lokale klei. We nemen een kijkje in het groeiende archief van Nijmeegse kleisoorten, ontwikkeld door Fabrikaat. In dit archief worden de eigenschappen van een 20-tal lokale kleisoorten met elkaar vergeleken. Billie van Katwijk vertelt je over haar onderzoek naar deze klei en laten je haar producten op deze avond gebruiken. Op een unieke locatie - achter de dijk aan de Spiegelwaal - schuif je aan voor een vijf-gangen diner, uitgeserveerd op servies vervaardigd van Nijmeegse rivierklei.

Datum | maandag 17 juni
Locatie | Fabrikaat, Oosterhoutsedijk 88 in Nijmegen
Aanvang | 18.00 uur, tot uiterlijk 23.00 uur
Kaarten | € 40 per persoon, te bestellen via deze link. Let op! Om zeker te zijn van je reservering dien je vooraf te betalen. Check de info die je via je mail ontvangt.

We schuiven aan met een kleine groep van maximaal 15 gasten per keer.
Het diner bestaan uit een vegetarisch vijf-gangen menu inclusief consumpties.
Tijdens deze editie wordt Nederlands gesproken.
TERRA_STORY is een samenwerking tussen Fabrikaat en De Bastei.

Over Billie van Katwijk | Facebook-event 17 juni

TERRA_STORY | aan tafel met Ekaterina Semenova
6:00 PM18:00

TERRA_STORY | aan tafel met Ekaterina Semenova

Beleef de Nijmeegse rivierklei op een verrassende manier! Op deze bijzondere avond maak je kennis met het onderzoek van ontwerper Ekaterina Semenova en dineer je op servies vervaardigd van lokale klei. We nemen een kijkje in het groeiende archief van Nijmeegse kleisoorten, ontwikkeld door Fabrikaat. In dit archief worden de eigenschappen van een 20-tal lokale kleisoorten met elkaar vergeleken. Billie van Katwijk vertelt je over haar onderzoek naar deze klei en laten je haar producten op deze avond gebruiken. Op een unieke locatie - achter de dijk aan de Spiegelwaal - schuif je aan voor een vijf-gangen diner, uitgeserveerd op servies vervaardigd van Nijmeegse rivierklei.

Datum | woensdag 3 juli
Locatie | Fabrikaat, Oosterhoutsedijk 88 in Nijmegen
Aanvang | 18.00 uur, tot uiterlijk 23.00 uur

- We schuiven aan met een kleine groep van maximaal 15 gasten per keer.
- Het diner bestaan uit een vegetarisch vijf-gangen menu inclusief consumpties.
- Tijdens deze editie wordt Engels gesproken.
- TERRA_STORY is een samenwerking tussen Fabrikaat en De Bastei.

Over Ekaterina Semenova | Facebook-event 3 juli

Rondje Noord
12:00 PM12:00

Rondje Noord

Maak kennis met alle groene initiatieven in Nijmegen-Noord. Ook Fabrikaat gooit haar deuren los; TERRA_TORY en onze bar, met servies van de klei uit Noord, zijn te bezoeken. Meer info over Rondje Noord vind je hier.

Datum: zondag 26 mei
Tijd: 12.00 - 17.00 uur
Locatie: Art Laboratory, Oosterhoutsedijk 88 Nijmegen

TERRA_TORY | open dag
1:00 PM13:00

TERRA_TORY | open dag

Op zondag 19 mei gooien we de deuren open voor publiek!

Bezoek de bibliotheek en loop binnen in de werkplaats en het lab van TERRA_TORY. Ontwerpers Ekaterina Semenova, Billie van Katwijk en studio Joachim Morineau zijn aan het werk, en lichten hun project graag toe. Ook kun je de klei direct ervaren door een hapje of drankje te bestellen aan onze bar. We serveren uit op bijzonder servies, vervaardigd van klei uit onder meer Hof van Holland, Grote Boel en Zuiderveld.

Datum: zondag 19 mei
Tijd: 13.00 - 17.00 uur